BRAVE - ljusmanifestation och vykortsskrivning

Kom och var med på ljusmanifestation för de modiga!

Människorättsförsvararna går i frontlinjen för allas vår skull - det arbete som de gör är helt nödvändigt för att våra rättigheter ska respekteras och skyddas. För detta betalar de, i många fall ett ofattbart, högt pris. Runt om i världen ser vi hur de människor som står upp för sina och andras rättigheter utsätts för smutskastningskampanjer, hot, attacker, rättsliga trakasserier och i vissa fall även mord; Allt detta sker i en tid då kampen för mänskliga rättigheter behövs som allra mest!

Människorättsförsvarare är modiga, de är BRAVE, och denna kampanj är för dem!

Vi ses på Medborgarplatsen lördag den 9 december för att delta i en ljusmanifestation och samla namnunderskrifter för dessa, mycket utsatta, personers skull. Stockholms Amnestykör kommer att sjunga, det kommer att hållas tal, det kommer finnas ljus att köpa för att tända för alla utsatta MR-försvarare världen runt, och inte minst så "tjuvstartar" vi lucia med ett alldeles eget luciatåg!

Efter manifestationen hålls en avslutningmiddag för alla Amnesty-aktivister som vill fira detta år av aktivism. Du är avgörande för de individer som behöver Amnestys hjälp och vi i distriktet vill tacka för dina insatser - varmt välkommen på julmys! Vi håller till på sekretariatet (Alsnögatan 11). Har du frågor angående middagen eller vill anmäla någon allegi; kontakta karin.lehner@mail.amnesty.se . Maten är vegetarisk.

Varmt välkomna!

Stockholms Amnestyaktivister (bl.a. U42, Turkietgruppen, Queer Amnesty),