Turkietgruppen i Stockholm uppmärksammar Idil Esers födelsedag

Turkietgruppen i Stockholm välkomnar alla att ansluta till ett födelsedagskalas i Idil Eser, Amnesty i Turkiets chefs ära.
I somras, greps Idil och nio andra människorättsförsvarare, anklagade för att ha kopplingar till terrororganisationer. Gripandet inträffade en knapp månad efter att Taner Kilic, Turkiet Amnestys ordförande gripits. Idil har i drygt 100 dagar suttit frihetsberövad och kommer att behöva spendera sin födelsedag bakom galler.

På lördag den 14/10, kl 14:30-17:00, på Medborgarplatsen i Stockholm, kommer det hållas en manifestation för att uppmärksamma Idil och övriga människorättsförsvarares situation.

Lördagens program
14.30 Startar eventet.
14.35 Ami Hedenborg, Amnesty International Sveriges pressekreterare håller tal.
14.50 Zarathustra Acat, Turkiet Gruppen, ordförande håller tal på turkiska.
15.00 Ami Hedenborg delar tårtan och gäster bjuds på tårta, bullar, te och kaffe.
15.15-17.00 Turkietgruppen samlar namn för Idil Eser, Ali Gharavi, Taner Kilics och alla de andra frihetsberövades frihet.

Kom på lördag och skriv under namninsamlingen för frigivningen av Idil, Taner och övriga frihetsberövade!

59.3146791,18.0716443