Picknickfestivalen i Göteborg

Fira nationaldagen och umgås med Amnesty göteborgsdistriktet på Picknickfestivalen! Vi kommer kampanja samt bjuda på snacks och häng.

För mer information om hur du kan delta se http://bit.ly/2qyM0lp  Alternativt sök på Picknickfestivalen med Amnesty Göteborg.

Picknickfestivalen är en heldag som arrangeras för mångfald och gemenskap med syfte att minska segregationen i göteborg. Det kommer vara fullt med uppträdande och aktiviteter från kl 12. Läs mer på: https://www.facebook.com/events/1526901113989254/

Picknickfestivalen är en del av ett flertal event som Göteborgsdistriktet anordnar för att uppmärksamma flytkingars rättigheter från den 20 maj och fortsatt under försommaren.

Allmän information om de kommande eventen:

Den 20 maj är det dags att starta vår nästan två år långa kampanj för flyktingars rättigheter. Vilken startar med fokus på Kenya. Läs mer här:http://aktivism.amnesty.se/delta-i-en-kampanj/flyktingkampanjen/kenya/

I Göteborg kommer vi att satsa stort under försommaren för att finnas med på inte mindre än 6 olika tillställningar för att uppmärksamma dessa viktiga frågor. Är du intresserad av att delta på en eller flera av dessa aktiviteter är du välkommen att fylla i en intresseanmälan här http://bit.ly/2q3gCb8.

Vi kommer att samlas upp en stund innan varje aktivitet och gå igenom kampanjmaterialet. Tanken är att vi går runt med t-shirts och namnlistor och pratar med folk om dessa vikriga frågor. När du anmält intresse till en aktivitet kommer du få närmare information om tid och plats. Har du frågor eller funderingar hör av dig till Johanna i kampanjutskottet: johanna.azar@gmail.com eller 0708888455.

Hoppas vi blir många som påverkar tillsammans!

Soliga hälsningar från Göteborgsdistriktets styrelse

57.7085861,12.0283191