Amnestys årsmöte 2018

Välkommen till årets viktigaste händelse där du är med och påverkar Amnestys framtid.

I år kommer vi bland annat att diskutera konkreta förslag till hur vi kan öka medlemmarnas möjligheter till inflytande i organisationen. Årsmötet är även ett unikt tillfälle för erfarenhetsutbyte och att fördjupa sina kunskaper i aktuella MR-frågor.

Under helgen går också startskottet för Amnestys valkampanj. I fokus står den verklighet vi lever i idag, där rättigheter ställs mot varandra och där stigmatisering av grupper har blivit normaliserat, samtidigt som de människor som står upp för mänskliga rättigheter smutskastas utan att det ses som något konstigt. Under årsmöteshelgen får du chans att lära dig mer om hur vi kan agera tillsammans för att visa att vi tar odemokratiska och kränkande krafter på allvar. Tillsammans kommer vi att mobilisera en stark rörelse med hjärta, kunskap och verktyg. En rörelse som kämpar för andras och våra egna rättigheter i Sverige. En rörelse som vågar vara obekväm, säga ifrån och visa mod.

Det blir ett annorlunda årsmöte. Det blir en fest och ett firande av de framgångar vi uppnått och en kraftsamling inför de utmaningar vi har framför oss. Den 4-6 maj ses vi i Göteborg och umgås, utbildas och har roligt tillsammans. Vi kan förändra, och det är här vi får styrkan att göra det!

I den här kallelsen kan du läsa allt du behöver veta för att anmäla dig till årets garanterat roligaste Amnestyhändelse.

Varmt välkommen!

Läs mer här

Är det något du undrar över eller något vi kan hjälpa dig med så hör av dig till årsmötessamordnare Ulrica Lysén på telefon 08 729 02 37 eller via e-post ulrica.lysen@amnesty.se

57.700711,11.9527658