Praktik på Amnesty

På Amnesty Internationals svenska sektion erbjuds du kvalificerad yrkespraktik på världens största människorättsorganisation. Som praktikant hos oss medverkar du aktivt i det dagliga arbetet på sekretariatet under handledning av Amnestys personal. Under praktikperioden får du värdefulla erfarenheter om ideell verksamhet, samt mycket god insyn i och kunskap om Amnestys arbete med mänskliga rättigheter.

Lär känna Emma Väyrynen, Praktikant inom Ungdomsaktivism VT 2017

Lär känna Mattias Svensson, Praktikant inom Flykting och Migration VT 2017

Praktikplatsen omfattar 20 veckor på heltid under höst- eller vårtermin. Vi erbjuder praktikplatser på våra kontor i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Praktikperioden börjar med en introduktionsutbildning under tre dagar på sekretariatet i Stockholm. Under din praktiktid får du också möjlighet att delta i Amnestys lokala och interna arrangemang och utbildningar. Praktikplatserna är oavlönade, men en daglig lunchersättning utgår.

För att söka praktikplats på Amnesty ser vi gärna att du har intresse för och gärna kunskap om mänskliga rättigheter. Övriga kvalifikationer och meriter står beskrivna i respektive annons.
Vi tar i första hand emot sökanden som ska göra praktik inom ramen för sin utbildning.

Ansökningstiden för vårterminen 2018 har gått ut. Vi kommer att annonsera praktikplatserna för höstterminen 2018 under våren. Välkommen att söka då! Så länge kan du se de gamla annonserna nedan för att se vilka praktikplatser vi brukar erbjuda.

För frågor gällande praktik på Amnesty International, svenska sektionen - välkommen att kontakta Sandra Green, HR-generalist på sandra.green@amnesty.se.

STOCKHOLM

Ungdomsaktivism, 1 plats, Stockholm