Vi behöver dig!

Vill du vara med oss och förändra världen? Kom på en av våra introduktionsträffar för nya aktiva medlemmar!

Vi är över 3 miljoner människor över hela världen som frivilligt arbetar för att stärka de mänskliga rättigheterna. Men vi behöver bli fler! Information om våra möten för nya aktiva medlemmar kommer läggas upp kontinuerligt under hösten 2017.

FALKÖPING

Amnesty startar en ny grupp i Falköping. Är du intresserad av att få veta mer? Ange dina kontaktuppgifter här!

JÖNKÖPING
Måndag 11 september kl 17:00
Coffehouse by George (vid Filmstaden/Juneporten)

Skulle du vilja bli aktiv inom Amnesty och vara med i vår Amnestygrupp i Jönköping? Vi behöver bli fler, så du är varmt välkommen. Mer information om vår grupp: www.facebook.com/groups/amnestygrupp254 Har du frågor kan du kontakta Clara Gustafsson (070-276 88 00, clara.gustafsson1@comhem.se) eller Ralf Planting (070-380 33 50, ralf.planting@gmail.com).

Under mötet den 11 september välkomnar vi nya medlemmar. Ingen föranmälan krävs.

LULEÅ

Amnesty startar en ny grupp i Luleå. Är du intresserad av att få veta mer? Ange dina kontaktuppgifter här!

LUND
Måndag 11 september kl. 18:30
Östra Vallgatan 61

Introduktionsträff för nya aktiva medlemmar. Du kommer få information om Amnesty Internationals arbete, vilka grupper som finns i Lund och vad du som aktiv medlem kan göra för mänskliga rättigheter. Anmäl dig här!

GÄVLE
Tisdag 12 september kl 17:30-19:00
Stadsbiblioteket, Gävle

Introduktionsträff för nya aktiva medlemmar. Ingen anmälan krävs, det är bara att dyka upp. Har du frågor kan du vända dig till Åsa Jacobs, 070-597 90 60 eller amnesty.gavle@outlook.com.

GÖTEBORG
Onsdag 13 september kl 18:00-19:30
Amnestys kontor, Chalmers Tvärgata 8

Introduktionsträff för nya aktiva medlemmar. Du kommer få information om Amnesty Internationals arbete, vilka grupper som finns i Göteborg och vad du som aktiv medlem kan göra för mänskliga rättigheter. Anmäl dig här!

Torsdag 21 september kl 18:30
Amnestys lokal, Övre Slottsgatan 11 B

Träff för nya medlemmar som vill delta i Amnestys verksamhet i Uppsala. Anmälningsinformation läggs upp inom kort.

GÖTEBORG
Lördag 23 september kl. 10:00-15:00
Arena Första Lång

Höst-kickoff för alla aktiva medlemmar i Amnesty Göteborg - gamla såväl som nya. Anmäl dig här!

STOCKHOLM
Tisdag 12 september kl 18:00-20:00
Amnestys kontor, Alsnögatan 11 (plan 6)

Introduktionsträff för nya aktiva medlemmar. Du får lära dig mer om Amnestys arbete och träffa medlemmar från några av våra grupper i Stockholm. Vi hjälper dig som vill starta en ny grupp, och vi söker även medlemmar till en grupp som ska samordna vårt arbete med globala kampanjer. Amnesty bjuder på enklare mat. Maila din anmälan till Karin Lehner: kar.lehner@mail.amnesty.se

Umeå
Tisdag 3 oktober kl 18:30
Espresso House, Kungsgatan 53

Träff för alla som är intresserade av att delta i Amnestys verksamhet för hbtqi-personers rättigheter. Ingen anmälan krävs.

Onsdag 18 oktober kl 18:30
Amnestys lokal, Övre Slottsgatan 11 B

Träff för nya medlemmar som vill delta i Amnestys verksamhet i Uppsala. Ingen anmälan krävs.

Tisdag 14 november kl 18:30