Gå med i en ungdomsgrupp

Inom Amnesty i Sverige finns det cirka 50 ungdomsgrupper som är utspridda över landet. De flesta ungdomsgrupperna ligger i Göteborg, Stockholm eller Malmö med omnejd och de är knutna till en gymnasieskola. Det finns även ungdomsgrupper som inte är knutna till en skola.

Det finns ungdomsgrupper på många orter runt om i vårt avlånga land, men vi vill gärna bli fler. KontaktaEmma.brossner-skawonius@amnesty.se, 08/729 02 43 för mer information. Om du är medlem kan du besöka våra medlemssidor (kräver medlemsinloggning), där kontaktuppgifter till alla ungdomsgrupper finns.

Vi har även en grupp på Facebook för alla aktiva medlemmar, här sprider vi information, diskuterara, bjuder in till events, lägger upp bilder och filmer på aktioner m.m. Gruppen heter Amnesty Ungdom Sverige och alla som är medlem i Amnesty är välkomna att gå med i gruppen. Om du inte är medlem så kan du bli det här.