Företag

Vi har ett fåtal samarbeten med företag då vår internationella policy säger att vi bara ska ha samarbeten med företag som ger mesta möjliga förmån till organisationen till minsta möjliga risk.

Vi grundar vårt arbete gällande företags ansvar på internationella standarder för företag och mänskliga rättigheter, såsom FN:s vägledande principer för företag och mänskliga rättigheter. Därmed bygger även vår policy för finansiering från företag på samma principer. Läs mer om våra riktlinjer för finansiering

Läs mer om våra riktlinjer för finansiering

Bland våra samarbeten finns Nudie Jeans. Nudie Jeans säljer utvalda t-shirts till förmån för Amnesty (de går också att köpa i vår onlinebutik). Swedese ett svenskt möbelföretag med tillverkning i Småland firade 70 år 2015. I samband med firandet bad de Nudie Jeans att göra en tolkning av den populära Laminostolen, för de 300 första numrerade får Amnesty 500 kr för varje såld och 200 kr styck för efterföljande fåtöljer.

Vi får också värdefull juridisk hjälp av advokatbyrån Danowsky & Partners

Senast ändrad: