Formgivningsgruppen

Amnestys varumärke är starkt och inarbetat med en tydlig grafisk profil. Ibland kan det vara svårt för de aktivister som inte arbetar med formgivning att ta fram material till sina arrangemang. Därför finns det en formgivningsgrupp.

Formgivningsgruppen består av frivilliga aktivister med professionell bakgrund inom grafisk design och är tänkt att fungera som en egen liten designbyrå inom Amnesty. Syftet är att ge avlastning och samtidigt bidra till en enhetlig profil som stärker upplevelsen av Amnestys trovärdighet.

Planerar din grupp att arrangera ett seminarium, en aktion på stan, en konsert, en utställning eller någon annan aktivitet? Har ni behov av flygblad, affischer, skyltar, foldrar, formulär, bilder för sociala media eller något annat material? Kontakta oss via formgivningsgruppen(at)mail.amnesty.se så svarar vi om det är något vi kan hjälpa till med.