Rädda liv - bli sms-aktivist!

När vi får information om att en människas liv är i fara utfärdas en blixtaktion. Som sms-aktivist blir du en del av ett världsomspännande nätverk som protesterar. Ett sms kan göra stor skillnad för människor i utsatta situationer.

Anmäl dig här.

Eller skicka ett sms, med texten: AKTIVIST, ditt för- och efternamn till 72 970.
Du godkänner då WyWallets villkor: http://terms.wywallet.se

Så här går det till

Du får sen ett sms varannan vecka som berättar om en aktuell aktion och du bekräftar genom att svara AKTIVIST JA. Ditt namn läggs då till ett färdigskrivet vädjande som skickas vidare till berörda makthavare.
Du kan när som helst avsluta din prenumeration genom att sms:a AKTIVIST STOPP till 72 970. Varje sms kostar (om du inte anger ett högre belopp när du anmäler dig) 5 kronor att ta emot

För att ge ett högre belopp än 5 kr., sms:a AKTIVIST 10, eller AKTIVIST 20 och ditt för- och efternamn till 72 970 - glöm inte att lägga till siffran om du sedan vill stoppa prenumerationen, ex. AKTIVST 10 STOPP. Har du problem kan du mejla support@multimobil.se eller ringa till 08-52 50 71 01.

VIKTIGT:

Sms-aktivist och WyWallet/mobil plånbok

Vi samarbetar med WyWallet vid sms-gåvor. WyWallet är ett av Finansinspektionen godkänt betalningsinstitut. Med WyWallet kan även de flesta med företagsabonnemang eller kontantkort skänka pengar via sms. Ladda ner appen, registrera ett konto och välj betalsätt (koppla ditt betalkort till mobilen, välj faktura eller ladda ditt konto). Nu kan du ge sms-gåvor.

Klart! Nu är du betalande sms-aktivist hos Amnesty! Kostnaden (5 SEK per sms / varannan vecka) kommer på din mobilräkning, precis som tidigare. Har du ett kontantkort eller företagsabonnemang behöver du registrera ett konto och ladda ner WyWallet-appen på http://www.wywallet.se.

Om du fortfarande känner dig osäker, besök WyWallets hemsida, http://www.wywallet.se eller ring deras kundtjänst telefon: 0771-22 50 50.

Vi på Amnesty kommer alltid att arbeta för att det ska vara så enkelt som möjligt för dig att stötta oss och engagera dig i kampen för mänskliga rättigheter - även med mobilen.